FANDOM

El cas de l'assassinat de la festa de primavera és l'episodi #009 de l'anime de Detectiu Conan.

ArgumentEdita

(Conté espòilers)

Durant la nit del festival de Tenkaichi, a l'habitació d'un hotel, un autor anomenat Satoru Imatake es renta les dents al bany mentre el seu amic, Norikazu Sasai està desordenant tota l'habitació. Quan en Satoru comprova el que el seu amic està fent, es confon ja que el veu vestit d'una manera estranya i l'habitació està feta un embolic. En Sasai aixeca la seva arma contra el front de l'Imatake i li dispara. També s'endú els diners de la seva cartera. Surt de l'hotel, pren una càmera de la seva butxaca i es desfà de l'arma, l'abric i les seves ulleres. Mentrestant, al festival, en Conan, en Kogoro i la Ran estan passant un bon moment. En Sasai finalment arriba al festival suant molt. Li demana a la Ran que li tregui una foto seva amb la muntanya que diu "Ichi" de fons, de manera que li dóna la seva càmera i la Ran li fa la foto. Després li diu a la Ran que està recollint un arxiu basat en el tema de "festes populars", amb la foto que ella li ha fet. La Ran s'adona que és un autor, i ell li confessa que escriu amb el pseudònim Tomokazu Imai.

En escoltar això, s'entusiasma ja que ella acostumava a  llegir sobre ell mentre estava a l'escola. En Kogoro afirma que és estrany, ja que el nom era utilitzat per un altre autor, Satoru Imatake quan aquest va començar. En Sasai diu que ell és amic de Satoru, i que va ser allí a beure per la celebració del premi de Imatake Naomoto. En Sasai comença a suar molt més a causa de la seva jaqueta blanca.

Després de la conversa, li demana a la Ran si pot fer-li més fotos d'ell en tot el festival, al qual la noia assenteix. Mentre ella està fent fotos d'en Sasai, un home apareix darrere d'ell. Aquest home és en Sango Yokomizo, un inspector de policia del districte de Shizuoka, i necessita en Sasai per interrogar-lo sobre l'Imatake, que ha estat assassinat a l'hotel on s'allotja el mateix Asai. En Sasai era el principal sospitós, però tenia una coartada.

En la seva càmera hi havia fotos seves al festival, i els esdeveniments del festival coincideixen amb el moment en què es va dur a terme l'assassinat. En Conan, ajudant a l'inspector Yokomizo a través d'en Kogoro, demostra que no és un cas de robatori i que en Sasai és l'assassí. En Satoru va ser assassinat mentre es raspallava les dents, fet que demostra que no estava amenaçat en el moment en què va morir i que coneixia l'assassí.
El desordre del lloc era un parany perquè l'assassí fugís després de disparar, i les fotos del festival que semblen provar la innocència de Sasai van ser preses en l'anterior festival de Tenkaichi. Això es prova perquè en una foto, una de les seves nines va ser capturada sense el rellotge que porta posat. El motiu que el va portar a cometre l'assassinat va ser que en Sasai se sentia ridiculitzat quan la feina de l'escriptor més conegut, l'Imatake, va ser triada per a ser publicada. Pel que sembla, l'Imatake es va fer famós quan va guanyar un premi per un llibre de Sasai que va  re-escriure, mentre que en Sasai no va ser premiat per això. En Sasai va planejar l'assassinat per prendre-li el lloc de l'Imatake de millor escriptor en el món literari.

CuriositatsEdita

És el primer episodi on la identitat de l'assassí no és un misteri per a l'espectador i a més l'espectador pot descobrir que la coartada és falsa.